Atunci cand vine vorba de cumpararea unui microfon, este important ca achizitorul sa se asigure ca opteaza pentru un model adecvat, care sa avantajeze vocea si sa scoata in evidenta talentul artistic. Microfonul potrivit nu consta doar in alegerea produsului care are pretul redus, ci mai degraba in cautarea microfonului care este dotat cu anumite functii performante.
3 criterii de care sa se tina cont in alegerea microfonului potrivit
Eficienta ridicata
Cel mai bun microfon este cel care poate sa fie folosit chiar si in conditii mai putin favorabile si care este supus unor probleme tehnice cat mai putine. Un exemplu de produs pe care oricine il poate lua in considerare este chiar microfonul Sennheiser, datorita rezistentei si durabilitatii de care da dovada in timp.
Frecventa microfonului
Exista microfoane cu diafragma mare, concepute pentru a capta frecventele joase, cum ar fi o voce grava de barbat, o toba de bas sau chiar o chitara bas. Microfonul cu diafragma mica este conceput pentru a capta frecvente mai inalte, cum ar fi vocea feminina, notele chitarei acustice sau tambalul.
O voce masculina sanatoasa se situeaza de obicei intre 110-120 hertz, o voce feminina sanatoasa se situeaza de obicei intre 200-210 hertzi, iar vocile copiilor se incadreaza de obicei intre 300-400 hertzi. Cu cat vibratiile pe secunda sunt mai mari, cu atat sunetul este mai clar.
Mai scump nu inseamna mai bun
Cand vine vorba de pretul microfonului, mai scump nu inseamna intotdeauna mai calitativ sau mai rezistent. Microfonul potrivit pentru vocea utilizatorului nu va fi neaparat cel mai scump de pe piata.
Conteaza foarte mult ca utilizatorul sa aiba cum sa ii faca o proba, pentru a vedea daca produsul este avantajos pentru vocea sa sau daca nu. Nu inseamna automat ca un microfon mai scump va reusi sa acopere mai bine nevoile sale.
In concluzie, alegerea microfonului potrivit trebuie sa se realizeze in functie de persoana care urmeaza sa il foloseasca cel mai mult. Tocmai din acest motiv, este foarte important ca aceasta sa il testeze inainte de achizitie, pentru a se asigura ca produsul este exact ce are nevoie.